Stay Connected & Follow us

What are you looking for?

Simply enter your keyword and we will help you find what you need.

Το σπιράλ για το «Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής Πάτρας»:

Ένας βαρύγδουπος τίτλος με πολλά ερωτηματικά

Το Συμπόσιο Γλυπτικής στην Πάτρα ολοκληρώθηκε με μία εξαιρετική συναυλία της Ορχήστρας Νυκτών Εγχόρδων, αφήνοντας όμως μια πικρή γεύση για τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν και την όλη πορεία του. Για μια ακόμη φορά πολιτιστικές εκδηλώσεις χρησιμοποιήθηκαν από τη δημοτική αρχή για προβολή ιδεολογημάτων και κομματική προπαγάνδα, όχι για να ενώσουν την πόλη και τους δημότες.

Το συγκεκριμένο συνέδριο –που τιτλοφορήθηκε «Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής», είχε ως θέμα του το «1922–2022, Πρόσφυγες» και, σύμφωνα με όλο το επικοινωνιακό υλικό του, διοργανώθηκε από τον Δήμο ΠΑΤΡΑΣ(;)- χαρακτηρίστηκε εξ αρχής από έντονο κομματισμό, ευνοιοκρατία και αποκλεισμούς. Πρόκειται για μία πρωτοβουλία που ελήφθη χωρίς διαβούλευση με την πόλη, είχε συγκεκριμένη πολιτική στόχευση και εμπεριείχε εξυπηρετήσεις και δογματισμό.

Τώρα που ολοκληρώθηκε, η Πάτρα περιμένει την οικονομική αποτίμηση, τον πολιτιστικό απολογισμό και τις απαραίτητες εξηγήσεις. Τι κόμισε στην πόλη το συνέδριο; Ποιους αφορούσε και πόσοι ανταποκρίθηκαν; Αληθεύει πως η εκτός Πατρών επισκεψιμότητα ήταν μηδενική; Η δημοτική αρχή θεωρεί πως ήταν μια επιτυχημένη δράση; Υπάρχει στρατηγική απόφαση πώς επενδύουμε ως πόλη στη γλυπτική; Θα δοθεί κάποια συνέχεια; Πόσο στοίχισε, πόσο μας ωφέλησε αυτό το συμπόσιο; Άξιζε τον τίτλο διεθνές;

Αναρωτιόμαστε αν η δαπάνη για αυτό το 40ήμερο -κόστους πολλών χιλιάδων ευρώ συμπεριλαμβανομένων υψηλών κονδυλίων για την προβολή του- συνάδει με την πολιτική της Λαϊκής Συσπείρωσης και τις λαϊκές προτεραιότητες που συχνά διατυπώνει; Πως συμβιβάζεται ένας τέτοιος θεσμός με τους ισχυρισμούς της δημοτικής αρχής ότι «δεν υπάρχουν χρήματα για τη λειτουργία των καλλιτεχνικών εργαστηρίων»;

Εξάλλου, πέρα από τους τέσσερις ξένους γλύπτες που συμμετείχαν, οι έντονοι ψίθυροι που ακούστηκαν στην πόλη μιλούσαν για επιλογή καλλιτεχνών -από το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος και την Πρόεδρό του, κομματική συντρόφισσα του δημάρχου- «βάση φρονημάτων και εύνοιας». Θα άξιζε ένας επίσημος σχολιασμός.

Τέλος, οφείλονται ειλικρινείς απαντήσεις  για το θέμα της φιλοξενίας των συμμετεχόντων γλυπτών στην Πάτρα, γιατί ο Δήμος Πατρέων αδικείται κατάφωρα από την παρατεταμένη φημολογία για αφιλόξενη συμπεριφορά εις βάρος τους. Πρόσφατα δημοσιεύματα –που δεν διαψεύστηκαν- αναφέρονται σε έντονα παράπονα από την πλευρά των φιλοξενούμενων για διανυκτερεύσεις τους στη Δομή Αστέγων της οδού Μπουκαούρη, με περίεργες συνθήκες διαμονής. Αναρωτιόμαστε αν το κτίριο είναι αδειοδοτημένο για φιλοξενία, αν οι διαμαρτυρίες είναι βάσιμες και αν, εν τέλει, η επιλογή του χώρου εξασφάλισε κάποια εξοικονόμηση δαπανών για το δήμο. Αν ναι, προς τι η απόφαση για εκταμίευση μεγάλου ποσού για έξοδα (και) διαμονής των 10 προσκεκλημένων μας;

Τα ερωτήματα απευθύνονται στον απερχόμενο δήμαρχο και σε στελέχη της δημοτικής του αρχής (Πρόεδρο του Πολιτιστικού Οργανισμού, Πρόεδρο Κοινωνικού Οργανισμού, Πρόεδρο ΔΕΥΑΠ –που επίσης χρηματοδότησε, πλουσιοπάροχα, τη δράση!) και ζητούν άμεσα απαντήσεις. Τις περιμένουμε. Το σπιράλ δεν θα σταματήσει να αφουγκράζεται τη φωνή των Πατρινών και να υψώνει τη δική του, για μια Πάτρα πάνω από τα κόμματα.

author avatar
user